R. Smektala

853 total citations
46 papers, 602 citations indexed

About

R. Smektala is a scholar working on Surgery, Cardiology and Cardiovascular Medicine and Epidemiology. According to data from OpenAlex, R. Smektala has authored 46 papers receiving a total of 602 indexed citations (citations by other indexed papers that have themselves been cited), including 39 papers in Surgery, 13 papers in Cardiology and Cardiovascular Medicine and 9 papers in Epidemiology. Recurrent topics in R. Smektala's work include Hip and Femur Fractures (31 papers), Pelvic and Acetabular Injuries (14 papers) and Cardiac, Anesthesia and Surgical Outcomes (13 papers). R. Smektala is often cited by papers focused on Hip and Femur Fractures (31 papers), Pelvic and Acetabular Injuries (14 papers) and Cardiac, Anesthesia and Surgical Outcomes (13 papers). R. Smektala collaborates with scholars based in Germany and United States. R. Smektala's co-authors include Ludger Pientka, Hans J. Trampisch, Burkhard Dasch, Heinz G. Endres, Christoph Maier, F. Bonnaire, Markus Wenning, Axel Ekkernkamp, Tanja Kostuj and Margitta Lungenhausen and has published in prestigious journals such as BMC Public Health, European Journal of Pain and BMC Musculoskeletal Disorders.

In The Last Decade

R. Smektala

45 papers receiving 560 citations

Peers — A (Enhanced Table)

Peers by citation overlap · career bar shows stage (early→late) cites · hero ref

Name h Career Trend Papers Cites
R. Smektala Germany 14 514 241 101 82 56 46 602
Michael Brennan United States 11 311 0.6× 209 0.9× 103 1.0× 52 0.6× 32 0.6× 23 458
Matthew Rg Menon Canada 8 438 0.9× 135 0.6× 134 1.3× 99 1.2× 39 0.7× 12 508
María Loreto Álvarez-Nebreda Spain 7 339 0.7× 216 0.9× 42 0.4× 97 1.2× 32 0.6× 10 526
Anders Prestmo Norway 6 436 0.8× 296 1.2× 51 0.5× 87 1.1× 95 1.7× 10 561
Niels Dieter Röck Denmark 11 463 0.9× 153 0.6× 79 0.8× 197 2.4× 85 1.5× 20 545
James F. Wenz United States 14 576 1.1× 202 0.8× 23 0.2× 45 0.5× 59 1.1× 24 862
Sebastian Mukka Sweden 20 1.2k 2.4× 236 1.0× 254 2.5× 163 2.0× 29 0.5× 94 1.3k
Glyn A. Pryor United Kingdom 10 463 0.9× 161 0.7× 110 1.1× 85 1.0× 57 1.0× 11 505
Bhavik H. Patel United States 16 466 0.9× 77 0.3× 150 1.5× 221 2.7× 18 0.3× 40 590
Shobhit V. Minhas United States 17 560 1.1× 93 0.4× 123 1.2× 251 3.1× 31 0.6× 26 681

Countries citing papers authored by R. Smektala

Since Specialization
Citations

This map shows the geographic impact of R. Smektala's research. It shows the number of citations coming from papers published by authors working in each country. You can also color the map by specialization and compare the number of citations received by R. Smektala with the expected number of citations based on a country's size and research output (numbers larger than one mean the country cites R. Smektala more than expected).

Fields of papers citing papers by R. Smektala

Since Specialization
Physical SciencesHealth SciencesLife SciencesSocial Sciences

This network shows the impact of papers produced by R. Smektala. Nodes represent research fields, and links connect fields that are likely to share authors. Colored nodes show fields that tend to cite the papers produced by R. Smektala. The network helps show where R. Smektala may publish in the future.

Co-authorship network of co-authors of R. Smektala

This figure shows the co-authorship network connecting the top 25 collaborators of R. Smektala. A scholar is included among the top collaborators of R. Smektala based on the total number of citations received by their joint publications. Widths of edges represent the number of papers authors have co-authored together. Node borders signify the number of papers an author published with R. Smektala. R. Smektala is excluded from the visualization to improve readability, since they are connected to all nodes in the network.

All Works

20 of 20 papers shown
1.
Smektala, R., et al.. (2021). Zur hüftgelenknahen Femurfraktur des erwachsenen Menschen – Zeitgemäßes klinisches Management auf der Basis internationaler Standards. Das Gesundheitswesen. 84(10). 935–943. 2 indexed citations
3.
Nowak, Hartmuth, et al.. (2020). Proximale osteosynthetisch versorgte Femurfrakturen: Der Versorgungszeitpunkt verzögert sich bei vorbestehender Antikoagulation. Der Unfallchirurg. 124(8). 642–650. 2 indexed citations
4.
Kostuj, Tanja, et al.. (2015). Einjahresverläufe nach proximalen Femurfrakturen: Poststationäre Analyse von Letalität und Pflegestufen durch Kassendaten. Der Unfallchirurg. 118(9). 780–794. 5 indexed citations
5.
Gottschalk, Antje, Antje Gottschalk, R. Smektala, et al.. (2014). Spinal anesthesia protects against perioperative hyperglycemia in patients undergoing hip arthroplasty. Journal of Clinical Anesthesia. 26(6). 455–460. 28 indexed citations
6.
Smektala, R., et al.. (2013). Mediale Schenkelhalsfraktur: mögliche Gründe für eine verzögerte operative Versorgung. Der Unfallchirurg. 117(2). 128–137. 10 indexed citations
7.
Smektala, R., Stephan A. Hahn, P. G. Schrader, et al.. (2010). Mediale Schenkelhalsfraktur: Einfluss des Versorgungszeitpunkts auf die Ergebnisqualität : Ergebnisse der Daten der externen stationären Qualitätssicherung im Rahmen sekundärer Datennutzung (Originalien). Der Unfallchirurg. 113(4). 287–292. 9 indexed citations
8.
Kostuj, Tanja & R. Smektala. (2010). Qualitätssicherung mithilfe von Routinedaten: Ist Ergebnisqualität ab jetzt messbar?. Der Unfallchirurg. 113(12). 1047–1052. 1 indexed citations
9.
Kostuj, Tanja, et al.. (2010). Mindestmengen in der Kniegelenkendoprothetik. Der Chirurg. 82(5). 425–432. 2 indexed citations
10.
Smektala, R., et al.. (2008). Leitlinienkonforme Versorgung. Der Unfallchirurg. 111(2). 65–70. 10 indexed citations
11.
Ekkernkamp, Axel, et al.. (2006). Frühkomplikationen nach Versorgung der Schenkelhalsfraktur: Einfluss des Operationszeitpunktes — Analyse von 30.254 Fällen der externen Qualitätssicherung in Westfalen-Lippe. Chirurg. 77(1). 61–69. 6 indexed citations
12.
Smektala, R., et al.. (2006). Gibt es relevante Mindestmengen in der unfallchirurgischen und orthopädischen Chirurgie?. Zentralblatt für Chirurgie - Zeitschrift für Allgemeine Viszeral- Thorax- und Gefäßchirurgie. 131(6). 483–492. 10 indexed citations
13.
Ekkernkamp, Axel, et al.. (2005). Frühkomplikationen nach Versorgung der Schenkelhalsfraktur. Der Chirurg. 77(1). 61–69. 14 indexed citations
14.
Voigt, C., et al.. (2004). Das atypische Hypothenar-Hammer-Syndrom - eine seltene Differenzialdiagnose der akralen Durchblutungsstörung der Hand. Handchirurgie · Mikrochirurgie · Plastische Chirurgie. 36(1). 59–63. 2 indexed citations
15.
Smektala, R., et al.. (2002). Bestimmt die Klinikstruktur die Qualität der chirurgischen Behandlung der Schenkelhalsfraktur? - Ergebnisse der externen Qualitätssicherung im Ärztekammerbereich Westfalen-Lippe -. Zentralblatt für Chirurgie - Zeitschrift für Allgemeine Viszeral- Thorax- und Gefäßchirurgie. 127(3). 231–237. 7 indexed citations
16.
Smektala, R., et al.. (2001). Die Schenkelhalsfraktur des jüngeren Patienten : Widerspruch zwischen Leitlinie und Versorgungswirklichkeit : Ergebnisse externer Qualitätssicherung bei 1747 Verläufen. Der Unfallchirurg. 104(9). 820–826. 4 indexed citations
17.
Smektala, R., et al.. (2000). Frühes Operieren nach hüftgelenknaher Femurfraktur - Ergebnisse einer prospektiven Studie zur Frage des Operationszeitpunktes an 161 älteren Patienten -. Zentralblatt für Chirurgie - Zeitschrift für Allgemeine Viszeral- Thorax- und Gefäßchirurgie. 125(9). 744–749. 7 indexed citations
18.
Wenning, Markus, et al.. (2000). Ist viel gleich gut? – Eine Analyse von 116.000 Patienten zum Zusammenhang zwischen Fallzahl und Ergebnisqualität. Der Chirurg. 71(6). 717–722. 14 indexed citations
19.
Smektala, R., Markus Wenning, & Axel Ekkernkamp. (1999). Schenkelhalsfraktur: Analyse der Ergebnisse externer Qualitätssicherung Ein Bericht über 22 556 Patienten. Der Chirurg. 70(11). 1330–1339. 23 indexed citations

Rankless uses publication and citation data sourced from OpenAlex, an open and comprehensive bibliographic database. While OpenAlex provides broad and valuable coverage of the global research landscape, it—like all bibliographic datasets—has inherent limitations. These include incomplete records, variations in author disambiguation, differences in journal indexing, and delays in data updates. As a result, some metrics and network relationships displayed in Rankless may not fully capture the entirety of a scholar's output or impact.

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